
Hoe ervaringskennis van leerlingen het schoolbeleid kan versterken
Digitaal weerbaar gedrag helpt leerlingen om effectief om te gaan met risico’s online. Voor scholen is het dus cruciaal om te begrijpen welke factoren weerbaar
DNMonline is een onafhankelijk online platform over leiderschap in het funderend onderwijs. DNMonline verschijnt 8x per jaar met een overzicht van nieuwe content en toegang tot een uitgebreid archief.
DNMonline biedt een doorlopende stroom van vakinhoudelijke artikelen. Om in dit continue proces hoogwaardige content te genereren, werken we samen met een grote groep vaste medewerkers. Deze professionals zijn door hun werkervaring goed ingevoerd in alle aspecten van het onderwijs: van praktijk en onderzoek tot bestuur en toezicht. Zij zorgen voor een gevarieerd aanbod van onafhankelijke artikelen.
Onderwijsbestuurders liggen onder vuur, en dat is al jaren zo…
In haar bespreking van kennisgedreven onderwijs wijst Anneke…
Onze nieuwe Vlaamse Minister van Onderwijs is van het doortastende type.
Hartger Wassink | Wereldwijd staat democratie onder druk. Ook in Nederland.
Het kabinet Schoof is niet meer. Van onderlinge liefde was in de formatie al niet veel te merken en in de kabinetsperiode strompelde de coalitie van crisis naar crisis. In de politiek lijkt vertrouwen steeds vaker te worden opgevat als risico: iets dat slechts wordt gegeven als de ander het verdient of meteen teruggeeft. In het onderwijs zou dit de dood in de pot zijn; ontwikkeling en vooruitgang vragen een lange adem. Niet opgeven als het lastig wordt. Om te kunnen leren zijn vertrouwen en veiligheid voorwaardelijk. Niet naïef, maar als principiële keuze.
Digitaal weerbaar gedrag helpt leerlingen om effectief om te gaan met risico’s online. Voor scholen is het dus cruciaal om te begrijpen welke factoren weerbaar
In 2022 ging het Masterplan Basisvaardigheden van start. Nu we een paar jaar verder zijn, leek het DNMonline tijd voor een gesprek met enkele schoolleiders
Schoolbesturen kunnen een cruciale rol spelen in de kennisinfrastructuur, maar zijn zich daar niet altijd van bewust. In dit artikel laten we zien hoe besturen
Hoe worden basisvaardigheden in het curriculum geïntegreerd? Dat blijkt best nog een puzzel omdat veel vakdocenten taal vooral zien als randverschijnsel. Maar, aldus schoolleider Jule
Emmeken van der Heijden | Op een avond in mei bekijken enkele fractievoorzitters de uitgaven van het land. Ze zijn te hoog en er moet
In de laatste maanden van mijn actieve onderwijscarrière word ik (mentaal) heen en weer geslingerd als het gaat om de toekomst van het onderwijs. Aan
Boekbesprekingen in DNMonline zijn meer dan een signalement: recensenten geven niet alleen aan waarover een boek gaat, maar ook waarom u het al dan niet zou moeten lezen.
Belangrijk voor DNMonline zijn organisaties die primair als doel hebben het bevorderen van kwaliteit in leiderschap en toezicht in het funderend onderwijs. De partnerpakketten die we aanbieden zorgen op DNMonline en in de nieuwsbrieven voor een optimale zichtbaarheid. Partners kunnen gratis gebruik maken van de Agenda.
In de agenda is er ruimte voor de partners om vermeldingen op het gebied van opleidingen, evenementen, congressen, trainingen, workshops, etc. aan te bieden. Uw agendapunt(en) wordt getoond op de homepagina en onder de rubriek `Agenda` en blijft(en) actief op de site totdat het event heeft plaatsgevonden.
DNMonline is onderdeel van
Uitgeverij Kloosterhof
Napoleonsweg 128A
6086 AJ Neer
T: 0475-597151
M: info@kloosterhof.nl
ABN AMRO: NL38.ABNA.061.70.45.976
KvK: 130.38280
BTW: NL8220.03.612.B01